Thursday, December 15, 2011

Episode 1 vs Episode 2

Hari pertama : Around pukul dua lebih aku dengan elya dah gerak pegi station bus dekat greenwood. Izzat kata dalam pukul dua gerak so kitaorang dah berpeluh-2 dengan jalan jem nya lagi sampai terpaksa keluar dari teksi dekat tengah jalan then ada abang lori tu nak memekak pulaeeeek -,- Okay whatever then text izzat kata dah sampai boleh pulak izzat gelak and kata padan muka sebab dia kata dia still dekat hospital and maybe sampai around pukul tiga. Okay sabar shu, sabar elya :') Kami pun buat lah benda yang girls selalu buat time-2 menunggu/melepak :3 Daripada jalan tu jem sampai tak jem and kembali jem baru lah Izzat sampai. Haihhh -,- Masuk kereta salam Ibu Izzat and teruskan perjalanan. Mcm biasa bila dah excited memang aku tak akan tidur dalam kereta. Izzat pun tak tidur just elya je. Dah kaki tidur nak buat mcm mana kan ? Hahaha. Perjalanan take time agak lama ahh. Sampai Tanjung Malim Ibu Izzat singgah pasar malam agaknya and dia beli mcm-2. Oh God, memang saya tengah kebulur time tu :p Then kami teruskan perjalanan. Perjalanan dah tak jauh. Ibu izzat dah start tengok peta dekat kad undangan. Mula-2 kami tersalah masuk kampung then call aunty and aunty kata kampung Jaya 5km ke dalam lagi. Jalan dan jalan sampai lah terlajak dekat masjid. And yeah kami nampak Adi, so kami decide berhenti terus dekat Masjid je. Dengan jeansnya. Bawa beg lagi. Dah mcm pelancong ==' Majlis akad nikah dah selesai masa kami sampai. Then kami balik rumah Opah naik van reramai mcm orang asing with Pakngah :3 Sampai rumah Opah dah segan gila sebab memang ramai gila orang. Yelah sebab deme tak guna catering so orang kampung datang for gotong royong. Sampai-2 je jumpa Amir, aunty, Pakcik Ghani suruh kami duduk duduk dulu. Pakcik Ghani kata kami kena culture shock ? Tidak ahh, saya pun ada kampung :') Hahaha Then dah lepak-2 kejap, makan kuih semua kitaorang kena lap pinggan. Umi suruh. Umi garang ohh. Jangan memain :p Lepas kerja lap pinggan selesai kami pun iron baju masing-2 untuk majlis malam nanti. Biasalah kalau kenduri kahwin kann, berebut bilik air so kami perempuan-2 comel ni decide mandi dekat rumah Opah bawah. kehkehkeh Then kami gerak naik van dengan Pakngah :) Mandi kambing tapi nak makeup omey -,- Then gerak balik pegi rumah Opah Adi and majlis dah pun start. Time to eat. Ya Allah, lauk ikan keli weh. feveret wa lah kan then kami makan reramai. Wuwuuu makan sambil borak sambil buat lawak bodoh then kitaorang kena basuh pinggan. Sila bayangkan basuh pinggan dengan baju kurungnya lagi ? Bila malas tu dah menguasai diri sanggup tu bersusah payah tak tukar then bila dah sakai gila baru lah pegi tukar baju and teruskan perjalanan. Takk, teruskan kerja. Buat kerja mulut pun bising jugak sampai lah jari kita terkena pinggan pecah. Tskk Tskk :'( Haha Tak sakit pun senanyeee tapi darah dia tak berhenti. Ngadoo -,- Nasib baik ada 'doctor Adi' Hahaha Dia pegi amik ubat and plaster then disebabkan itu saya tak payah buat kerja lagi. Muehehehe. Lepas selesai buat kerja Elya ajak ronda kampung and photoshoot walaupun time tu dah pagi buta. Dalam pukul 12 lebih centu. Pffffft :'> Lama gila menunggu sampai camera habis bateri. Haa memang amik ah gambar guna camera tade bateri tu kan ? Tapi kami still dengan plan nak gerak kampung. Amir nak ikut tapi bila dah jauh, dah sampai jalan gelap dia suruh hantar dia balik! Hahaha sorry ah amir. siapa suruh ikut :p Then mol tnya nak ikut kanan ke straight. Kanan gelap staright terang so kami yang tktahu apa-2 pun decide pilih jalan straight rupa-rupanya jalan straiight sebelah kiri ada kubur. Lalalalala~ Time tu aku berebut-2 dgn elya nak duduk tengah then aku jalan pandang bawah and tutup muka. Sumpah malam tu kami buat kerja gila -,- Sampai rumah then lepak dekat khemah makan keropok lekor, kuih petang tadi. Then kononnya nak tidur, Masuk dalam terserempak dgn opah and makngah dekat pelamin then lepak balik. Kelakar je opah kenakan Milya. Hahahaha Then makngah kata lelaki kena tidur luar nak jaga pelamin so aku dengan baik hatinya tolong ah sapukan tempat tidur mereka sebab dah tak sanggup nak tengok cara Adi menyapu. Sampah ke mana, penyapu kemana -_- Then yang perempuan tak tidur-2 lagi. Lepak luar main tap-tap, edit gambar sampai lah pukul 6.30 pagi. Yeah kami overnight reramai kecuali Amin amir and Amirul. Diaorang tak sanggup~ Hahaha Kenapa tah dengan mata semua orang malam tu. Ini gedik namanyaaa n_n

Hari kedua- Tidur pukul 6.30 then bangun pukul 7.45. Ini hebat namanya. Sila bayangkan muka panda saya sekarang. Duhh, serious mata terasa berat mcm ada emas. Hewww :3 Makteh dah bising-2 sebab nanti orang datang then kami pun dengan malasnya bangun and pegi mandi dekat rumah Opah lagi satu. Lepas mandi dah start dah buat kerja tapi tak buat sangat senanyee sebab badan rasa mcm ahh ahh ahh gila! Then masuk dalam tengok makteh khatam Quran then tidak lama kemudian, haha Aunty suruh tukar baju kurung. Okay time ni aku dah teruk gila. Bersin tak berhenti dengan matanya berair lagi sebab kena asap orang masak dekat belakang bilik opah. Ya Allah time tu sumpah dah rasa nak menangis betul-2 tapi sempat lagi touch up muka. Pffffffffft :'> Then keluar from bilik budak lelaki kata make up sampai menangis. Hahahaha Sangat ahh. Lepas je bersiap kitaorang kena bagi mcm doorgift dekat tetamu. Aku dah tak boleh nak handle diri sendiri dah. Tisu memang aku punya je semua -,- Aku buat kerja sikit-2 je. Keadaan masa mula-2 memang kelam kabut then dah penat gilos buat kerja semua orang lapar termasuk iteeee then kitaorang pegi makan tapi itee tak makan sebab hidung buat hal --' Lepas dorang semua dah makan kami buat kerja mcm biasa. Buat kerja lepak. Lepak itu yang lebih sambil dengar poksu and kawan-2 dia nyanyi and sambil tengok amir menari. Sumpah comel! Hahaha sambil-2 lepak tu siapa tah bagitahu aku *tak ingat* yang pakbusu tak boleh hantar balik sebab dia nak kena pegi Taiping. Okay aku dah risau. Dah sah lagi nyata aku akan kena marah then aku masuk dalam jumpa aunty. And yeah aunty suruh balik esok. Lagipun Aunty kata malam nanti ada joget lambak so rugi balik awal~ Blablabla aku pun kuat kan diri text Ibu before jalan-2 ronda kampung again. Then kedebuk kedebuk aku kena. Hahahahahaha agak dahh -,- So aku suruh makngah call Ibu and explain. Taktahu lah apa yang Ibu cakap then kitaorang terus blah pegi kedai beli ais krim and jumpa Adi dekat taman. Weh, taman dia superb! Takk, tipu je -,- taman dia tak best. Then kitaorang decide pegi makan mee dekat kedai cik Ad yang Adi kata mee dia paling sedap di dunia tu (?) Amin sibuk main game block'd konon nak kalahkan aku. Ehem ehem. Eh memang sedap leee mee goreng cik Ad tu. TAPI. Hahahahaha Lepas selesai makan elya ajak balik terus sebab dah penat. sampai rumah lepak-2 kejap makan rambutan tapi elya dengan milya dah tidur. Di ikuti oleh Izzat. Adi kena buat kerja then aku bosan aku baring dekat sofa sampai tertidur jugak. Dah maghrib aku bangun and kejutkan siapa yang tak bangun lagi. Ada-orang-tu-dia-suruh-orang-bangun-sebab-dah-maghrib-tapi-bila-semua-dah-bangun-dia-pulak-yang-tidur-sampai-joget-lambak-start. Hewhew :3 Malam tu semua orang lemah gila. Dah bangun tapi tak gerak-2 pun pegi mandi then berebut bilik air sebab joget lambak dah start. Blablabla joget lambak pun start tapi before that pengantin buka hadiah, baling gula-2, duit syiling and mcm-2 lagi aktiviti mereka. And joget lambak pun start. Sumpah saya tak tipu saya tak pernah tengok joget lambak. Muahahaha and sumpah jugak orang kampung jaya spowting habis ah wa cakap kan. Joget lambak sampai pukul 12.30. Pengsang ah situu. Mula mula budak lelaki semua memalu tapi bila dah kena paksa sorang-2 dah taktahu malu. Hahaha awesome gila tengok Amin joget. Aww aww. Tinggal aku dengan elya je yang tak menari time tu. Oh memang tidak ah kann weh. Hewheww. Aku tak sedar jam dah pukul 12 malam. Mean time tu dah birthday aku then tiba-2 Adi bisik 'Happy Birthday' dekat telinga aku. And yeah Adi orang pertama :') lepas Adi dah wish aku masuk dalam check handphone then dapat lahh masej from teman-2 yang lain. Hahaha Then text dengan Nad agak tak bole blah! Nad kau dah bayangkan belum kau dengan Amin atas pelamin ? Muehehehe XD Semua orang merayu rayu aku dengan elya joget sekali terutama pakngah. Hahahaha And yeah last song aku pun dance sekali but just goyang-2 kaki. kay tanak ingat! Hahaha Puas leee hati mereka :'> Dah pukul 12.30 semua orang kampung balik and kitaorang nak ronda kampung again. haihh tak faham aku. Hahahaha And time ni lah aku dapat suprise. Aku duduk sorang-2 sambil focus gila reply orang wish aku sekali mereka semua baling muke iteee, tak satu badan! Dengan tepung. Ahhhhhhh nak nangis dah, habis handphone pink itee pun kena tepung sekali. Hahaha Then bertambah kejam dorang terus ajak ronda kampung without cuci muka aku ni. Haihhh Memang teruk aku kena tapi aku terharu gila, Tskk tsk. thanks korang :* Malam tu kitaorang ronda kampung sekejap je sebab makteh suruh sekejap je. Hahaha sampai rumah mandi again tukar baju. Terpaksa pinjam baju makngah tahu! Haha then lepak lagi main tap-tap sambil borak pasal elya sebab dia dah tidur dulu. Muehehehe And for the first time aku main tap-tap lawan dengan Adi and aku menang. Yeahh! Hahaha Malam tu tak overnight dah sebab dah insaf. Hahaha Tidur pukul tiga and elya pulak asyik masuk toilet je -_- Zzzzzz Oh lupa, abang-2 band lupa nak nyanyi lagu birthday untuk saya :'((( Hahaha

Hari Ketiga- Hari ni tak ada apa apa aktiviti so semua orang bangun pukul 10.30. Bukan semua act tapi kami. Hahaha Macam biasa saya bangun dulu. Heeeeee Bangun termenung tktahu nak buat apa. Dan dan ada-orang-tu-dia-suruh-kejut-semua-orang-sebab-dah-pagi-tapi-dia-sambung-tido-balik. Pffffft :'> Lepas semua dah bangun milya pegi kemas barang-2 nak balik. aku dengan elya lepak luar main tap-taps AGAIN! Mol dengan Izzat pegi beli ticket kereta api. Pendek kata semua orang buat kerja sendiri. Sambil-2 lepak main tap-taps semua orang tak gerak lagi sampai lah makngah datang makngah suruh siap-2 nak pegi mandi dekat sungai Bil. Lepas packing barang balik sebab kami dah terlambat so after mandi balik KL terus then lpeas kemas barang kitaorang makan nasi goreng. After makan, masukkan barang dalam kereta, salam opah makteh semua then gerak pegi sungai Bil. Singgah kedai runcit then Milya dengan Elya habiskan 50 ringgit lebih. Gila -,- Jalan dia mak aihhh buat itee pusing je >< Dah sampai sungai Bil get ready untuk mandi pula. Duhh, tempat dia buat aku excited ohh. Ada 7 tingkat air terjun tapi kitaorang pegi yang bawah sekali. Air dia sejuk pluss laju~ Tapi before mandi elya dah start sakit perut balik since malam tadi, Aku teman dia dengan makngah pegi toilet. Memang awesome gila toilet tutup! Then pegi dekat toilet yang dah roboh. Dekat situ ada Adi. Dia pun sakit perut. Then tak lama kemudian Amin pulak. Semua terpaksa tahan sebab tak sanggup rasanya. Hahaha Then pakngah suruh rendam perut dalam air biar lega sikit dengan air yang sejuknya lagi. Okay kami pun mandi. Sumpah best. Hikhik. Sambil makan jajan/makanan yg dibawa dari rumah opah :') tengah syiok syiok aku mandi tiba-2 aku dengar ada orang nyanyi lagu happy birthday. Then aku toleh tepi tengok Amin pegang kek! aww aww. Itee dah senyum-2 kambing ah time tu :p Lepas tu Adi and elya ajak aku keluar dari sungai tiup lilin and potong kek tapi Amin dah tiup lilin dulu sebab lilin tu dah cair. Heee So aku potong jelah kek tu. Sambil bergambar amin suap itee kek awak! Hahaha gedik. Izzat pulak sapu cream dekat muka aku -,- Tapi time ni boleh dikawal lagi -,- Time amin suap aku kek tu izzat tolak tangan amin dekat muka aku. And yeah now korang dah boleh bayangkan mcm mana rupa aku. Omey gilos kan ? Time ni dah start main tepek-2 cream dekat muka sambil bergambar. Makan kek then masuk sungai balik. Poksu rakam semuanyaaa :') Kena cuci muka dengan pencuci muka sebab cream tu berminyak. Then mandi lagi sekejap kitaorang semua dah kena naik atas sebab dah pukul 4 and train pukul 4.45 TAPI elya milya and aku tiba-2 sakit perut. Dengan tak ada toiletnya. Cuba lah korang bayangkan~ Memang merana gila. semua orang dah siap tinggal kitaorang bertiga je. Aku dah mcm nak pengsan dah. Nak bersiap pun tak larat. Okay then terus cepat-2 gerak pegi station tapi tak sampai separuh jalan motor mol rosak. Ya Allah! Dugaan betul time ni. Aku dah taktahan sampai duduk bawah seat weh. Cuba bayangkan -,- Lama pulak lah diaorang handle pasal motor tu. Wa dah nak mati dah nie! Hahaha Then Aunty pecut balik rumah opah balik, Train ke mana apa ke mana. Heww :3 Tak jadi naik train sebab dah lambat lagipun dah ramai sangat sakit perut. Sampai rumah opah aku terus serbu bilik air! Arghhhh. Dah rasa lega sikit, aku elya and milya terus tidur sampai budak lelaki sampai dorang paksa aku makan pochai. Kantoi aku tak reti telan ubat. Err aku tanak makan pochai tu tapi deme pegi beli jugak, Haihhh first aku muntahkan. Then Adi pegi beli lagi satu and Izzat and Adi paksa aku makan lagi. Dah mcm baby-2 dah aku rasa time tu. Pffffffffft. Dah seesai makan pochai Izzat dengan Adi ajak jalan kampung again again and again! Oh lupaaa, kami sakit perut maybe sebaba makan mee cik Ad sebab kalau nak kata sebab lauk kenduri tapi yang kena sakit perut tu just kami yang pegi makan mee cik Ad. Haaa kan dah kena perli sebab pegi makan senyap-2 and tak ajak orang lain XD Nasib baik ada pochai then aku ikut je ah dorang pegi rumah kawan milya, Kitaorang tak ronda act just lepak depan rumah kawan milya tu. Oh lupa, before that ada orang belanja saya 100pluss. Woot woot. Lepak-2 sampai ah ke maghrib baru terkedek kedek nak balik rumah. Sampai rumah lepak makan rambutan jap. Heeeee. Lepas tu itee on the phone dengan dayoooooo. Rindu dia! Hihaaa. Time ni just menunggu waktu untuk balik. Lepak lepak, agak lama lah jugak then pakngah suruh transfer beg. Dah, kitaorang lepak dekat luar pulak then masuk balik opah suruh makan. Dah habis makan lepak again sekejap baru bertolak balik :') Alahaiii, sedih je time ni. Milya Adi and Mol tak dapat balik sekali. Pity them. Girls naik dengan makteh and poksu. Boys naik dengan pakcik and makcik. Yeah the end our story dekat Perak Darul Ridzuan :')


*Kalau itee dah dapat gamboo itee upload dekat next entry kay ? :*

No comments: