Tuesday, March 20, 2012

Extra Holiday

Hello everyone *Tiredface* Assalamualaikum. Yeah I'm excited sebab dah lama tak menaip. Merapu sorang-sorang macam ada orang nak baca apa yang aku rapukan. Ohh ohh ohh Do I Care ? *segedik yang mungkin*

Dengan bangganya aku baru lepas buat kerja sejarah with myister, baru lepas tengok running man satu setengah episode with mysister yang dengan rasminya menjadi penanam anggur. baru lepas kejutkan monster-monster, baru lepas sapu satu rumah, baru lepas bancuh susu untuk monster-monster *Proud of being me*

Ouhhh Anddd,

Hai budak sekolah, sekolah apa khabar ? Banyak tak homeworks, banyak taaaaaaak ? Yeah pity me sebab masuk sekolah nanti kalau budak kelas aku ada banyak homeworks maknanya aku berganda-ganda banyaknya sebab dah dua hari ponteng. Bukan ponteng tapi dapat extra cuti dua hari. I kan anak Pieeeeem ><'

Hari Khamis keluar bertigaaa dengan Dayah and Elya lepas tu Mol and Aliff come join us. Yeaaaaaaaaah I'm so happy like a G6 even sekejap je dapat melepakkan diri sebab last plan and dah petang --' Malam tu, tanda-tanda nak demam dah mai daaaah, Dia start dengan sakit tekak. Hoi rasa nak keluarkan anak tekak letak tepi, pegi tenyeh dengan berus dawai lepas tu telan balik. LOL

Esok paginya, Hari Jumaat aku mukalan hidup seperti biasa dengan menjaga monster-monster kesayangan. Hari tu badan dah rasa lain, dan tanda kedua dah datang. Hingus meleleh-leleh :3 And blablabla aku demam akhirnya. Tapi macam biasa je. Kudrat ni mampu lagi nak berjalan tapi kau jangan cari pasal dengan aku atau aku parang kepala kau. Macam tu lah keadaan aku sepanjang aku demam  -__-

Hari Sabtu malam pula penyakit yang dah lama tak melawat diri ini datang secara tiba-tiba tanpa beri salam. Time Ibu nak solat isyak dekat bilik Ibu tanya 'Kakngah asma ye' Ahhh habis kantoi habis kantoi. Hahaha. Aku sendiri tak faham dengan perangai aku yang satu ni yang suka sorok sakit then bila rasa nyawa dah tinggal nyawa-nyawa ikan baru bagitahu T.T Malam tu aku still boleh bertahan tapi keesokkan harinyaaaa~

Hari ahad pagi, subuh ibu kejutkan aku and terus pergi hospital Selayang with babah and Iraaa. Sampai sana pegawai yang jaga pesakit asma pulak tak ada. Tutup jelah hospital! *jeling* Lepastu babah pergi panggil siapa tah, muka seriously macam baru lepas bangun tidur then nak kasi aku masuk oksigen. Phewww aku dupdap dupdap je tengok dia buat kerja. Karang daripada sakit sikit jadi apatah nanti. Tapi Alhamdulillah semuanya okay,

Seperti biasa aku kalau dah ambik oksigen tak cukup sekali, kali ni kena dua kali je tapi proses untuk pesakit asma mak aihhhh lama nak mampussss! and blablabla aku dapat surat kena pergi klinik esoknya. Dalam hati *yeay tak payah sekolah* tapi nak kena tanggung sakit~ tapi yang kedua kena makan ubat yang rasa dia macam erghhhh *muntah* Dan selera makan aku bertambah sebab setiap kali aku makan tak rasa apa so tak kenyang! *tengok badan dekat cermin*

Hari isnin aku dah rasa lebih sihat tapi tak sihat lagi. Babah tanya nak pergi clinic pagi ke petang so then dengan yakinnya aku jawab petang sebab baru bangun tidur and malas nak bersiaaaap. Punyalah tunggu, babah ada kerja so kena pergi esok dan maknanya aku kena ponteng lagi. Kali ni dalam hati rasa *orang lain sekolah, aku tak sekolah,Ya Allah bodohnyaaa* T_________T Dah banyak gila ni aku tertinggal, confirm!!! Y-Y

And harini aku pergi lagi clinic jumpa doctor, Ahhhh malasnya macam ni! Harini kena ambik oksigen lagi sekali and ambik darah sebab dah lama aku demam .__. And urusan dekat clinic tadi banyak sangat, And now aku menyesal sebab selalu degil cakap ibu bila ibu suruh makan ubat lepas tu tak jaga kesihatan. Main bedal itu ini even dah tahu ada sempuuuuuuuuuut~ From now on I have tu use two types of inhaller, follow up dengan clinic, makan ubat yang banyak. Yeah balasan. Esok wa nak sekolaaaaaaaaaaah! Wa rindu sumeorang, rindu semuabenda.


TAPI AKU STILL MINUM AIS

TAPI AKU STILL LIAT MAKAN UBAT

TAPI AKU STILL TAK SIAPKAN HOMEWORKS CUTI HARITUUUU

*terjun banggunan*


My face, WEIRD! *faint*

No comments: