Monday, June 25, 2012

Ambition

Cerita kali ni terjadi masa hari jumaat lepas. Dia satu tengah hari yang panas di dalam sebuah bilik darjah ^^v lol

Waktu terakhir iaitu subjek bm, class Cikgu Jun di reliefkan sebab Cikgu Jun pergi kursus. Kelas aku relief dapat Cikgu Prema, Cikgu india baru dekat sekolah tu. Cikgu tu ajar subjek sivik tapi disebabkan kami dah cukup sivik dan kami nak spm, cikgu prema cuma masuk untuk kawal kelas and kami boleh buat revision dengan dia subjek apa yang kami nak and subjek tu mesti lah yang dia mahir. Lulzz ._.

Seperti biasa, bila cikgu baru masuk kelas apa lagi yang dibuat. Mestilah sesi perkenalan. Sesi perkenalan start with Cikgu Prema. Cikgu perkenalkan diri blablabla. Then turn students pulak untuk perkenalkan diri. Start dari Zahin to blablabla and sampai ke Faiz, dia kata ambition dia nak jadi Cikgu. Oh lupaaa. Cikgu Prema suruh kenalkan nama tempat tinggal dan ambition. Katanya kami dah form five so dah kena ada ambition yang tetap u__u

Dan masa Faiz kata ambition dia nak jadi Cikgu, Cikgu Prema dah senyum-senyum sinis sambil kata 'awak tahu ke tugas-tugas cikgu' Then Cikgu Prema tanya soalan tu dekat Faiz dan Faiz pun jawab jelah apa yang dia selalu tengok Cikgu-cikgu buat. Hahahaha Then Cikgu Prema suruh siapa lagi yang dalam kelas tu nak jadi cikgu angkat tangan. So aku pun angkat lah tangan aku.

Lepas cikgu Prema soal Faiz, dia suruh aku bangun and I fell like 'WHAT' belum turn saya lagi cikgu ._. Rupanya cikgu Prema suruh aku bangun sebab aku salah seorang yang angkat tangan tadi tapi aku baru je bukak mulut cikgu Prema kata aku dah fail nak jadi cikgu sebab suara saya comel macam kucing meow meow -__- yeahhh suara aku mcm berbisik dgn semut, macam ckp dlm selimut. Lol tapi berborak tak pulak!

Habis aku dimalukan. Actually bukanlah diamlukan tapi aku memang malu gila gila gila gila gila gila malu bila cikgu Prema kata aku fail and dia pun mulalah cerita mcm mana interview nak jadi cikgu, K bab suara memang aku fail. K k k Ibu pun cakap aku lembik K k k .______. Dan bebudak lelaki apa lagi, memang point nak membahan lah kaaaaaaaaaaaaan -.-

Cikgu Prema ask me to improve my voice if I want to be a teacher. Then bila dah habis sesi perkenalan tu semua amin kata 'bukan kau nak bukak bakery ke' Yeahhhh itu memang! Sudah pasti aku nak tapi yang bakery tu more to impian laaaaa. And actually aku ada banyak cita-cita and cita-citanya still tak tetap. Boooo me ><' Aku tak kisah yang penting aku minat dan bersesuaian. Oh myyy saya dalam dilema nak isi borang permohonan U nanti. Tapi kita boleh isi sampai lapan kos so salah satunya mesti education! Chayok chayok. 


Pekerjaan guru selalu di pandang remeh. Woi! Sekarang nak jadi cikgu pun susah taw, gaji pun mahal je. heh And pekerjaan Guru itu mulia murid murid :')


TEACHER SHUU WANNABE :>

No comments: