Sunday, June 10, 2012

Chef Shuu will-be

Semalam aku lepaskan rindu aku untuk berbaking. Semalam aku cuba resepi baru. Hehehehe Sebelum ni cake coklat cupcakes, itu sajalaaaaaaaah. So semalam aku try buat muffin. And yeah tak jauh beza pun. Dan Alhamdulillah berjaya. Muffin guwa sedap tapi mesti tak secantik yang wa search dekat internet. Arghhhh nevermind :>

Tapi before buat muffin aku masak maggie goreng dulu untuk makan tengah hari ? Er padahal time tu dah petang kot. haha Since tkda boy and Ira dekat rumah ni Ibu tak payah susah susah masak. hewhew. So now ini cara-cara dia. Cehhh kononnya macam blog resepi gituuuuuuu XD

MAGGIE GORENG INDON :


First thing aku rebus maggie 

Sementara tunggu maggie tu kita potong ayam and hotdogs

Ni yang packets packets dalam maggie tu. Hahaha yeah taktahu apa nama dia. Aku suka asingkan mcm ni. Better much :)

Then start menggoreng 

Here we go. So yummy so umphhh. Ibu tambah sayur, kicap, and chili sauce <3



CHOCOLATE MUFFINS COMEL :



K first kena pukul mentega gula perang and minyak jagung sekali then masukkan telur sebiji demi sebiji.
Gila sakit tangah aku guna pemukul telur yang kedabak tuuu :/

Then kita kena ayak tepung with soda bikarbonat baking powder and serbuk koko. Lepastu kita masukkan semua ni dalam adunan tadi berselang seli dengan fresh dutch lady chocolate


Lepas adunan dah sebati, masukkan dalam cups. Masukkan agak-agak untuk dia kembang dan taburkan ke chocolate chips ke dalamnya :)

Panaskan oven pada suhu 180 darjah calcius dan selama 15 minit kemudian masukkan muffin dan dibakar selama 20 minit ye uolsss
Tadaaaaaaa! Now kita boleh makan :)








Ehem ehem, dah boleh kahwin dah ni. LOL


No comments: