Thursday, January 17, 2013

Its not easy.

Hai uolsss. Miss me? Ahh lapuk. Ayat kau lapuk shu.

#IJustWantYouToKnow yang I dah kerja uolsss. As a cashier. Kerja ni lah yg aku elak-elakkan masa apply kerja sekali yang tu aku dapat. Great tak great lah kan. But dari enam tempat yg aku kata aku apply haritu, satu pun takda yg call. Sakai. Much much. Aku dapat kerja ni tanpa di apply. Hehehe

Masuk harini, hari aku post entry ni dah tiga hari aku bekerja. Yeahhhh aku sangat tough padahal shift aku pukul 10pagi-8malam. tapak kaki dah menjerit, tumit dah menangis tapi blog tetap di utamakan haha. At first aku diberi macam macam kerja last last ke cashier juga tempat aku.

Selama tiga harini ni dah macam macam yg jadi. Dah macam macam jenis orang yang aku jumpa. Jadi cashier mengajar aku erti kesabaran. Yang amat amat tinggi! Phewww. Kawan kawan kerja pun baik baik tapi ada juga yang poyo ada juga yang suka mengarah. Biasalah tu? Eh gue benci orang mcm tu. Benci. Rasa nak pijak je cewah gangster k.

Tapi apa apa pun, saya nak kerja saya diberkati. Semoga saya diberi kekuatan dan kesabaran yang amat tinggi. Amin~


AKU DIBERI LAYANAN BAK ANAK IKAN, ANAK EMAS.


Kadang ku lemah.


Kadang ku kuat.





xoxo, cashier berkaliber

No comments: